Samarbeid

Leter din bedrift, idrettslag eller forening etter en spennende samarbeidspartner? Sammen kan vi skape positive ringvirkninger.

Grafikk som viser to grønne hender som holder hverandre og former et hjerte.

Organdonasjon angår oss alle, og er noe majoriteten av befolkningen støtter opp om. Gjennom et samarbeid med Stiftelsen Organdonasjon kan din bedrift bidra til å øke bevisstheten om dette livreddende temaet, og samtidig styrke egen merkevare. Et samarbeid kan arte seg på mange ulike måter. Sammen kan vi finne en form og et omfang som passer. Vi setter stor pris på alle samarbeidspartnere som hjelper oss med oppmerksomhet, synlighet og midler til å drive opplysningsarbeid mot befolkningen.

Eksempler på tidligere samarbeid

Logodonasjon

Da Stiftelsen Organdonasjon ble 20 år, fikk vi en gave – en spesiell jubileumslogo. 13 kjente merkevarer donerte en bokstav hver fra sin egen logo for å vise sin støtte til organdonasjon. Merkevarene som deltok i kampanjen var Stormberg, Radio Norge, Grandiosa, Aller, Narvesen, Diplom-Is, NITO, DNB, Altibox/Viken Fiber, Solo, Jarlsberg, Soft Flora, Jordan, JCDecaux (Utendørsplass).

Grandiosa er en av aktørene som ga en bokstav. Produktansvarlig i Orkla Sonja Haugen forteller at de aldri har vært med på en lignende kampanje tidligere, men at det var et morsomt og kreativt initiativ, som de gjerne ville være en del av.

Vi synes Stiftelsen Organdonasjon gjør en god jobb for en sak som er viktig for veldig mange nordmenn. Dette ønsket vi å hjelpe til med å sette fokus på.

Sonja Haugen, produktansvarlig i Orkla
Les mer om samarbeidet på logodonasjon.no

BMW Oslo Maraton

BMW Oslo Maraton er samarbeidspartner med Stiftelsen Organdonasjon, og støtter oss gjennom salg av startnumre. Sammen formidler vi historier om betydningen av organdonasjon i sosiale og redaksjonelle medier, med fokus på løping og livsglede. Gjennom samarbeidet med BMW Oslo Maraton når vi svært mange med budskapet om hvor viktig det er å ta et positivt standpunkt til organdonasjon.

Vi synes det er viktig å bidra til økt aktivitet, og ikke minst oppmerksomhet om en så viktig sak.

Stine Hartmann, kommunikasjonsansvarlig i BMW Oslo Maraton
Samarbeidet med BMW Oslo Maraton har skapt mye oppmerksomhet. Her fra løpet i 2019. Foto: Stiftelsen Organdonasjon.

Islamic Cultural Centre

I 2019 inngikk Stiftelsen Organdonasjon et samarbeid med Islamic Cultural Centre (ICC) i Oslo. Målet med samarbeidet er å øke bevisstheten rundt organdonasjon og transplantasjon blant minoritetsgrupper i Norge. Moskéen sprer budskapet i sine kanaler, og gjennomfører arrangementer og bønn, med organdonasjon som tema.

Når organer fra en avdød kan redde opptil syv liv, vet vi at dette vil være en foretrukket handling hos Allah. Vi har valgt å samarbeide med Stiftelsen Organdonasjon, for å spre kunnskap om dette temaet.

 Arshad Jamil, ICC
Foto: Stiftelsen Organdonasjon.

Interessert i et samarbeid? Ta kontakt!

Gi en gave – redd liv!

Med ditt bidrag er du med på å støtte vårt arbeid for alle som venter på et nytt, livreddende organ.